calgary-tot-vancouver.reismee.nl

Ucluelet

Hallo allemaal,

Gisterenavond hebben Piet en Carolien nog een lang stuk langs het water gelopen. Het is ongelooflijk wat hier aan drijfhout zo voor het oprapen ligt. Als je kijkt wat in Nederland een lamp van drijfhout kost, veranderen de stammen en stukjes hout bijna voor je ogen in eurobiljetten. Maar ja, het valt niet mee om een mooi stuk in je koffer te krijgen. Wat super leuk was, was dat er langs het strand twee beelden staan gemaakt van drijfhout. Een wasbeer en een adelaar. Werkelijk prachtig. We bestuderen de kunstwerken uitvoerig en nemen wat foto's.

Vanmorgen waren we vroeg uit de veren. We rijden vandaag naar Ucluelet. Het is ongeveer 350 kilometer rijden, maar je kunt hier geen 130 dus we zijn wel even onderweg. Het is druk langs de weg, we merken nu toch wel heel duidelijk dat het hier enorm toeristisch is. Ook omdat het toeristisch is en er veel auto s langs de weg rijden, verwachten we geen wild. En dat zien we ook niet. Het is jammer, maar we hebben ook al wel heel veel wild gezien. Het kan niet altijd mee zitten. De route wordt op een gegeven moment minder druk en is echt schitterend om te rijden. We genieten met volle teugen. Aangekomen in Ucluelet rijden we rechtstreeks naar Jamies Whale Watching om ons te melden. Morgenochtend vertrekken we om half tien met een Zodiac om walvissen te gaan spotten. We zijn benieuwd of we geluk gaan hebben. Buiten dat zal de tocht met de Zodiac voor ons allemaal een hele ervaring worden, want dat hebben we nog nooit gedaan. Dus dat hebben we dan al in de tas. Vervolgens checken we in in ons hotel. Het ligt aan het uiteinde van het Fjord en de kamers zijn weer mega. Piet en Carolien kunnen vandaag of samen slapen met de keuze uit twee kingsize bedden of ieder apart op de bovenverdieping in een een persoonsbed. Tjonge zes slaapplaatsen voor 2 mensen. Maar goed een beetje ruimte is altijd lekker. Tot onze verrassing vertelt de hotel meneer dat er beren fourageren in het Fjord voor ons hotel. S morgens komen ze meer dan eens per week rond scharrelen voor een lekker maaltje seafood. Het zou toch niet zo zijn dat we dat ook nog mogen zien.

Vlak bij het hotel ligt een deel van het Wild Pacific Trail. Er zitten langere en kortere routes bij en terwijl Han en Arie lekker in de zon gaan zitten op een bankje lopen Piet en Carolien de Amphitrite Lighthouse trail. Het is een prachtige wandeling die en door het bos en langs de rotsachtige kust gaan. Prachtige vergezichten en indrukwekkend. Na een uurtje zijn we weer bij elkaar en we besluiten wat boodschappen te gaan doen. In het hotel hebben we geen ontbijt en we willen niet met knorrende magen 2,5 uur op de Zodiac zitten. We eten heerlijk verse vis bij een tentje tegenover het hotel en Piet en Carolien gaan nog even een stukje wandelen. 12,5 kilometer later komen ze weer aan bij het hotel. Het was me het dagje wel weer. Nu slapen en morgenochtend.............misschien beren....orka's of een enorme walvis. Tot morgen

Han - Arie

Piet - Carolien

Nico

Mooie dag en vol verwachting wat morgen jullie gaat brengen..