calgary-tot-vancouver.reismee.nl

Ucluelet Walvis spotten

Hallo allemaal,

Vandaag prachtige en bomvolle dag gehad en meer dan genoten ! We begonnen vanmorgen onze dag met Jamies Whalewatching op een zodiac. We moesten allemaal een overlevingsoverall aan. Maar het was zo verschrikkelijk warm vandaag, dat we vandaag reeds voor vertrek tijdens het wachten op de zodiac bijna slachtoffers hadden door de overlevingspakken. De temperatuur in het pak leek wel op te lopen tot 45 graden. Tjonge we stonden peentjes te zweten en hadden de overall al weer bijna uit gedaan toen we aan boord mochten. Maar goed we vertrokken en meteen zagen we twee bald headed eagles. En dat waren niet de laatste onderweg. Langzaam voeren we de haven uit en eenmaal buiten gooide onze gids het gas erop. Buiten het feit dat het super fun was, was het ook heerlijk om de wind in onze pakken te laten gieren. We moesten toch onze lichaamstemperatuur weer op niveau krijgen. Han had de hele vakantie al uit gekeken naar het dragen van dit pak. En onderweg zat ze heerlijk te krabbelen en te jeuken door het idee dat het pak al door talloze mensen was gedragen. We hadden misschien moeten mailen vooraf met de vraag of de pakken eerst door de bleek konden worden gedaan. Na een tijdje toeren stopt onze gids bij een rotspartij in zee, daar lag een kolonie zeeleeuwen heerlijk in de zon. Sommige kwamen net uit het water en anderen doken er in. Geweldig om deze dieren zo van dichtbij te kunnen zien in het wild. Prachtig...Het was meteen al leuk. We voeren weer verder want hoe leuk en indrukwekkend ze ook waren, we kwamen voor een walvis. Terwijl de Zodiac over het water klapte gebeurde er naast Piet iets heel bijzonders. Zijn buurvrouw kon haar ogen niet meer open houden van de slaap en onder het toeziend oog van Carolien en zijn schoonouders had hij ineens een vreemd slapie. Ze lag heerlijk met haar hoofd tegen Piet zijn bovenarm aan en droomde waarschijnlijk van walvissen. Han, Arie en Carolien die erachter zaten vonden het buitengewoon vermakelijk en ook de gids moest vreselijk lachen. Dat iemand onder deze omstandigheden zo heerlijk kon tukken, was buitengewoon eigenaardig. Maar goed, toen onze gids na lang varen stil ging liggen en riep dat we allemaal voor de boot moesten kijken, ging Piet toch gewoon staan en stoorde zijn slapie. Ze schrok op en bood haar verontschuldigen aan en vroeg meteen aan Piet hoeveel walvissen we al hadden gezien. Nou dit was de eerste........althans als hij nog boven kwam. En ja hoor een 150 meter van onze boot af zwom een Humpback Whale (bultrug) van een meter of 14 lang. Af en toe kwam de kleine rugvin boven en regelmatig hoorden en zagen we het dier spuiten. Wat is dit bijzonder zeg. We volgen het dier een poosje en genieten van dit prachtige moment. Dan is het moment aangekomen om weer terug te gaan naar de haven. De gids grapt nog even dat dit er nog iets ruiger aan toe gaan dan de heenreis en dat hij geen slapers verwacht aan boord. Hij meldt ons nog even lachend dat hij dat in al die jaren nog nooit heeft gezien.

Terug besluiten we nog even richting Tofino te gaan. Mooie wandelpaden zijn daar van het Pacific Rim Trail. Dus erop uit. Als eerste lopen we met zijn vier de Trail door het oude tropische bos. Het is prachtig en het pad is volledig aangelegd. De trappen en paden zijn allemaal van hout gemaakt. Perfect, maar voor Han een verschrikkelijke opgave. We ontdekken in dit bos ook weer de kolibri s. Han en Arie zien er zelfs een die nectar uit een bloem haalt. Wanneer iedereen weer in de auto zit besluiten we op zoek te gaan naar een koffietentje. Han heeft het zeker verdiend. Ze heeft toch 3 kilometer gelopen, trappen op, trappen af. Wij vinden het knap. Koffie tent gevonden en genoten van een heerlijk bakkie. Carolien had gelezen dat de trail naar Schooner Cove heel mooi moest zijn en wilde deze graag lopen. Arie en Han bleven in de auto. Het was een schitterende trail en we kwamen uit op wij denken een van de mooiste stukjes ter wereld. Wat een schitterend strand. Weer terug bij de auto besluiten we een eindje verderop naar het grote strand te gaan die in het verlengde ligt van het trail dat Piet en Carolien net hebben gelopen. Dan kunnen Arie en Han ook zien hoe prachtig het is. Als Han en Carolien op een stuk aangespoelde boom zitten, lopen Arie en Piet naar de vloedlijn. Als ze terug komen lopen zeggen ze dat ze een walvis voor de kust hebben zien zwemmen. Han en Carolien kunnen het niet geloven en met zijn vier lopen we naar de vloedlijn. Na lang turen zien we ze................ongelooflijk vanaf het strand zien we duidelijk twee walvissen. Ze spuiten en zwemmen heen en weer. Ze zijn een heel eind uit de kust, dus we moeten goed kijken. Maar het is zonder twijfel.......hoe is dat dan........

Onze dag is al weer voorbij. Met het zonnetje nog op onze wangen en grijnzend van oor tot oor eten we een hapje en gaan zo heerlijk slapen. Morgen nog een dagje Victoria en we willen proberen om nog een keer mee te gaan op zee. We gaan zien of het lukt. Anders is het ook goed. We zijn met onze wildlife spottings tot nu toe meer dan DIK tevreden.