calgary-tot-vancouver.reismee.nl

Hinton

Hallo allemaal,

Vandaag beetje kalm dagje. Carolien is niet helemaal tof en heeft een koortslip waardoor ze op een tapir lijkt. De start was wat traag dus. Wel begon onze dag met heeeel goed nieuws. Twee geslaagden in Holland ! Teuntje en Giel hebben hun diploma op zak ! We zijn er super blij mee en trots op allebei. Wat er verder vandaag ook komt, beter als dit kan het niet worden !!! Vandaag gaan we hier in Hinton naar de Beaver Boardwalk. Een geheel houten wandelpad aangelegd in een moerasgebied waar een gigantische beverburcht in staat. Het weer is goed en we wandelen over het perfect begaanbare vlonderpad. Han en Arie blijven een beetje in de buurt van de burcht en Piet en Carolien gaan iets verder het bos in. We denken dat hier niet veel wild is, maar in de modder langs een poeltje zien we duidelijk afdrukken van berenpoten. Dat maakt de wandeling toch weer iets spannender. We hebben nog steeds geen berenspray en ook geen berenbel. Weer terug gekomen bij Han en Arie vertellen die ons dat ze onderweg nog een groot bord waren tegen gekomen met een waarschuwing voor Cougars. Die zitten hier dus blijkbaar ook! We lopen nog wat rond bij de Burcht en ineens zien we dan eindelijk een bever. Prachtig zoals het dier door het water lijkt te glijden, met een snelheid waar we van opkijken. Hij klimt vlak bij ons aan de kant het riet in, waar we hem helaas niet meer zien. Maar even later zien we de Bever met een bek vol groene rietstengels weer voorbij gaan en verdwijnt hij de burcht in. Om de burcht heen hebben de bevers enorme dammen gebouwd en het is wel een rommel met afgeknaagde boomstronken en takken. Een bewoner van de woonwijk achter het moeras verteld ons dat de bevers s avonds tussen 6 en 9 het meest actief zijn. We houden het dus voor gezien en besluiten om na het warm eten nog eens een kijkje te gaan nemen. Omdat er in de omgeving van Hinton niet heel veel activiteiten zijn en onze dag laat was begonnen, gaan we gewoon weer random op pad. We spotten een grote Coyote, maar verder hebben we niet veel geluk. In de loop van de middag hadden we onweer en we denken dat dat het wild weer terug het bos in heeft gejaagd. Na het eten gaan we weer terug naar de Beverburcht. Het regent inmiddels behoorlijk en we schuilen in de uitkijktoren. Piet en Carolien gaan nog een stukje het bos in en Arie en Han blijven bij de Burcht. Zij hebben het geluk nog een bever te zien. We vertrekken weer richting het hotel en gaan vanavond op tijd onder de lakens.

Tot morgen.

Arie - Han

Piet - Carolien

Bianca

Prachtige verhalen weer...
Gefeliciteerd met de geslaagden! Altijd fijn nieuws vanaf huis..
Lien, sterkte met je lippie!
Tot de volgende blog... heerlijk om te lezen! x Bianca

Jan Mooij

Van harte gefeliciteerd met twee geslaagden kan inderdaad jullie vakantie niet meer stuk.

Ook Teuntje en Giel van harte gefeliciteerd.

Anna

Geweldig twee geslaagden ! Wat een mooi bericht , Gefeliciteerd .
We genieten van jullie dieren foto's ! Gr Hannes / Anna

Nico

Mooie dag en geslaagde kroost. Genieten zo alles bij elkaar.

Ada

Gefeliciteerd met Giel en Teuntje!
Enne...., haal ff zo'n berenbel en-spray! Ik weet dat mijn broertje heel sterk is, maar vechten met een beer.....

ria

goed nieuws is altijd fijn.en de natuur is daar geweldig gezien de prachtige foto's.