calgary-tot-vancouver.reismee.nl

Lake Louise - Golden

Hallo allemaal,

Vandaag op weg gegaan naar onze nieuwe locatie voor de aankomende drie nachten. Eerst even een ontbijtje gegeten in Lake Louise en toen op weg. Als we kijken naar het weer, heftige sneeuwbui, verwachten we op dit moment eerder een ijsbeer tegen te komen dan een zwarte, bruine of grizzlybeer. Wat een weer...........Gelukkig is het ruim een uur rijden naar Golden, dus wie weet knapt het onderweg op. Onder winterse omstandigheden arriveren wij bij het hotel in Golden. We zijn veel te vroeg dus kunnen nog niet inchecken. Maar we weten waar het is en besluiten om de lokale supermarkt op te zoeken om wat boodschappen voor de aankomende dagen te doen. Met de boodschappen achterin de auto rijden we richting Revelstoke. Onderweg is het een en ander te zien en als dat niet zo was, dan nog is de route de moeite waard om te rijden. Het weer knapt op en we hebben nu een stevige motregen en af en toe droog weer. We genieten van al het moois aan natuur dat we tegen komen. Aan een kant van de auto hebben we bergwand en aan de andere kant toch enigzins afgronden. Niet heel stijl, maar je wilt er niet af rollen met de auto. Het lijkt ons onwaarschijnlijk om hier het geluk te hebben wild tegen te komen. Terwijl Han aan de binnenkant van haar ogen beren probeert te spotten, lukt dat Carolien na een klein powernapje in het echt. "Beren, beren....."brult ze door de auto. Iedereen zit meteen met hartkloppingen rechtop. Waarschijnlijk meer door het gebrul dan door de shock dat er beren te zien waren. De auto wordt gekeerd en keurig door Piet naar de door Carolien aangewezen plek gereden, heel voorzichtig...........en ja hoor goed gezien. Een moederbeer met een welp. Ze kijken heel even op als we rustig met de auto aan komen rijden. Gelukkig is het precies op een plek waar er voldoende ruimte naast de weg is en we kunnen dus naast de weg door de berm heel voorzichtig helemaal tot naast de moeder beer en haar welp komen. De ramen open en het is ongelooflijk, maar ze grazen op een meter of drie van de auto aan paardebloemen en distels. Ze zijn zo dichtbij dat we de welp kunnen horen smakken !!! Moeder houdt ons scherp in de gaten en zeker tien minuten kunnen we genieten van dit tafereel. Bizar zo dichtbij. Helaas komt er achter ons een auto aan waarvan de bestuurder ineens denkt "he die mensen zien iets". Remt behoorlijk hard af en komt met veel lawaai tot stilstand achter ons. Moeder kijkt op de welp is geschrokken en weg zijn ze. Dat waren beer nummer drie en vier. Onze dag kan niet meer stuk. Het klinkt raar, maar het blijft zo bijzonder om deze dieren in hun natuurlijke omgeving te kunnen bewonderen. En ook spannend...blijven ze lang genoeg zitten om ze te kunnen zien of zijn ze hop weer verdwenen. In onze nopjes rijden we verder. Vlak voor Revelstoke rijden we het Revelstoke National Park binnen. De parkwachter aan het begin van het park verteld ons dat er veel wildlife actief is en we moeten oppassen voor Grizzly s. We rijden en turen en turen, maar ons geluk voor deze dag was schijnbaar al opgebruikt door het schitterende moeder met welp moment en zonder iets te hebben gezien verlaten we na 24 km het park weer. Nou ja ik zeg zonder iets te hebben gezien, maar laat ik nog even opnoemen dat de natuur FANTASTISCH is. Zoveel kleuren groen, zoveel watertjes, stroompjes en hier en daar ijs/sneeuw. Tijd vliegt hier voorbij, dus weer richting het hotel gegaan. Op de terugweg zijn we gestopt bij een stukje "regenwoud". Via een soort loopbrug konden we door een klein stukje van dit bos lopen. Leek wel een andere wereld. Het ziet er sprookjesachtig en mysterieus uit. De lichtval is fantastisch. Kleine strookjes zonlicht die tussen de reusachtige bomen door schijnen. Om half zes stapten we onze keurige, schone hotelkamers binnen. Piet en Carolien hebben meteen gebruik gemaakt van de aanwezige sauna, hottub en zwembad. Het was weer een bijzondere dag. Begonnen met sneeuw en eindigen met het zonnetje. Heerlijk gegeten en nu languit. Even energie op doen voor morgen. Zodat we vers kunnen beginnen aan een nieuw avontuur.