calgary-tot-vancouver.reismee.nl

Lake Louise

Hallo allemaal,

Vanmorgen wakker geworden in een nog steeds stroomloos hotel. Dus geen koffie of thee, geen verkwikkende douche.....Buiten was het niet veel beter (op het licht na, dat was buiten stukken beter als binnen). Dus ook niet uitnodigend voor een wandeling. We besloten om een stuk van de Icefield Parkway te gaan rijden. Lake Peyto en Bow Lake. Wat een schitterende weg...ondanks de zo nu en dan regen, werden we getrakteerd op prachtige bergtoppen met sneeuw, de blauwste wateren, Bow Lake zelfs nog bevroren. Deze weg is een traktatie, werkelijk prachtig. Na al dat Rocky geweld, ijs en water besloten we van de snelweg af te gaan, weer richting Alberta. De tank even volgegooid, de magen gevuld met een heerlijke warme maaltijd en op weg. Natuurlijk hopen we op wild. Maar ja, een meer ligt waar het ligt das een makkie, maar wild das een hele andere kwestie. Daar moet je naar op zoek. Kilometers en kilometers niks............en toen ineens ja hoor een groep Big Horn Sheeps. Wauw wauw wauw. Wat een traktatie. Terug in de auto euforisch over wat we net hadden gezien weer op weg. Na een kwartiertje weer op weg zagen we een camper stil staan langs de weg. Toch even van het gas af en kijken of zij iets zien. En ja hoor.......BINGO.......onze eerste zwarte beer. Fantastisch. De beer verdween in het bos en we vervolgden onze route. Onze experts in de camper zagen we even later weer stil staan. Dus ook wij in de ankers............en ja hoor BINGO zwarte beer nummer 2 !!!! Volledig gelukkig weer terug in de auto. Er was ook achter ons een meneer gestopt om foto's te nemen. Deze ex-hollander (hoe toevallig) vertelde ons dat deze tijd van het jaar de beren nog te kort vers groen in de bossen hadden en daardoor veel naar de bermen van de weg kwamen om eten bij elkaar te scharrelen. Grappig, een leermoment langs de kant van de weg in Canada. Uiteindelijk zijn we behoorlijk afgedwaald van de Rockies, dus tijd om een plan te trekken om weer richting ons hotel te gaan. Carolien had op de kaart ook gele wegen gezien, kleinere wegen, meer kans op wild. Dus die gingen we doen............Nou dat was echt off road. In het begin voelden we ons een beetje opgelaten om de nieuwe auto met net 915 km op de teller over het ongeasfalteerde wegdek te sturen. Maar ach...alles went. En ja hoor hier was het ook raak. Kleiner maar niet minder bijzonder hebben we twee coyotes gespot. Enkele herten en wilde paarden, althans ze zagen er wild uit. Ook een kogelblauw vogeltje. De omgeving was ook adembenemend. Uiteindelijk na behoorlijk lang hadden we weer asfalt. We kwamen ter hoogte van Calgary weer de snelweg op. Dus een behoorlijk eindje gereden. We besloten om het laatste stuk toch weer over de Bow Valley Parkway te gaan. Eerder vanaf Calgary hadden we hier geen geluk qua wild, maar wilden het toch nog even proberen. Je zou denken dat we genoeg hadden gezien, maar mensen zijn hebberig en willen altijd meer. Wij dus ook.............En na lang niks werden we beloond........Drie geweldig mooie Elken (herten). Meer dan tevreden keerden we terug naar het hotel. Waar ons een hele grote verrassing wachtte.......................STROOM !!! Heerlijk douchen, slapen en morgen op naar Golden.