calgary-tot-vancouver.reismee.nl

Calgary - Lake Louise

Dag 2 Calgary – Lake Louise

Vanmorgen waren we vroeg uit de veren. Heerlijk ontbijt en toen op pad. Op weg naar Lake Louise. Het is eerst vrij vlak onderweg, maar al snel doemen de Canadese Rocky Mountains voor ons op. Wat een prachtig gezicht . Het weer is prima. We tikken al weer snel de twintig graden aan. Omdat we tijd genoeg hebben maken we een pitstop in Banff. Even wat boodschappen doen en dan toch omdat het kan met de gondel naar boven. Het is boven helder verteld de man aan de ticketbalie ons, dus we besluiten om de 65 dollar per persoon voor lief te nemen en te gaan. Man wat een mooie tocht naar boven. Voor Han ook heerlijk want je ziet veel en hoeft niet te lopen. Het uitzicht boven is fenomenaal mooi. Han en Arie blijven boven op het eerste uitzichtspunt en Piet en Lien klimmen nog even verder naar de ultieme top. Onderweg komen we eekhoorns tegen die brutaal dicht bij durven te komen. Een springt er zelfs naar de hand van Carolien. Ze hebben de klim makkelijk gemaakt door de aanleg van een heel stelsel van houten trappen. Het uitzicht ook daar is prachtig, maar we haasten ons terug omdat het gaat spetteren. Wat een welkome afkoeling is want met al dat geklim en de goede temperatuur is het best warm. Als we de gondel terug nemen barst er een megabui los, wij zitten droog, dus laat maar vallen. Onderweg naar Lake Louise nemen we de Bow Valley Road. Hier is de kans om wild te spotten erg groot, dus we gaan er voor. Nou er was of vlakbij deze weg een soort Zwarte Cross voor wild, of net een grote jachtpartij geweest want we hebben gezien 0 dieren. Wel genoten van de prachtige weg, met snelstromende wateren, groen, sneeuw hier en daar….Na te hebben ingecheckt in ons hotel voor de aankomende twee dagen, de auto in naar Lake Louise. Dat was dus het pad van het hotel af 200 meter rechts en dan links de parkeerplaats op. Het vinden van een parkeerplek duurde aanzienlijk langer dan de reis er naar toe. We hadden er wel heen kunnen rollen, maar goed, soms valt het mee. Maar mensen wat een plaatje ! Het water is er zooooo blauw, de omgeving zo sprookjesachtig………..adembenemend. Maar het is ook een enorme toeristische plek en de ene Japanse delegatie na de andere kwam aan. Piet ziet er schijnbaar uit alsof hij er niet met je mobiel vandoor gaat, want hij werd veelvuldig gevraagd om mensen even te kieken. Arie zei dat het morgen anders moest, hij opperde dat Piet 5 dollar per keer zou vragen……enfin ook nog even Lake Morraine aangedaan. Wederom overweldigend zo mooi. Hier barste een onweersbui los………dus Arie, Han en Carolien hebben met ongeveer 200 japanners (althans zo leek het) staan schuilen in een hokje toen Piet de auto haalde. Aangekomen bij het hotel bleek er stroomuitval. En geen kleintje ook, nergens in heel Lake Louise of Banff warm eten te begaan. Wij hebben een heerlijke geïmproviseerde maaltijd genoten in het hotel. Na het eten zijn Piet en Carolien nog even de korte wandelroute opgegaan bij Lake Louise richting Vieuw Lake Fairmont. Dus uitzicht van bovanaf op het meer en het Fairmont hotel. Van boven…..dus klimmen. We voldeden niet geheel aan het advies namelijk, met minimaal 4 personen ivm beren, in bezit van peperspray en op goed schoeisel. Dat laatste lukt trouwens nooit bij Piet omdat hij bij aanvang van de vakantie geheel in vakantiestijl gaat en dus loopt op slippers…..Mazzel gehad, geen beren, geen slipper gemaakt onderweg en genoten van het uitzicht, zonder brokken weer bij het donkere hotel aangekomen. Bij gebrek aan stroom en internet zit Carolien nu in het duister dit blog te schrijven zodat het morgen hopelijk online kan…….we gaan het zien. Best spannend de Rocky Mountains !

Groeten Arie – Han

Piet - Carolien

Bert en Miran

Heerlijk om dit weer te lezen. Gelukkig zijn jullie in Canada en niet zoals vrienden van ons een aantal jaren geleden in CaNATda. Ik ga denk wij onze foto's ook maar weer eens bekijken van Lake Louise en omstreken, dan zitten wij nog beter in jullie vakantie gevoel :)
Grt Bert en Miran

Bianca

Wat een verhaal.. geweldig!! En ook echt op z'n Carolien's geschreven! Ik geniet helemaal mee.. wat een ervaring.
Enjoy.. xx Bianca

Ada

Mooi verhaal. De lezers reizen echt met jullie mee! XXX

Nico

Piet in de verhuur voor 5 dollar per keer. Goed idee, hoor. Dat je daar nooit eerder bent opgekomen....