calgary-tot-vancouver.reismee.nl

Calgary

Hallo allemaal,

De eerste "vakantiedag" is al weer plat ! Blijft toch altijd een hele onderneming om van A naar B te komen, als je iets verder weg wilt. Vanmorgen op tijd vertrokken, om problemen op Schiphol voor te zijn. Je wilt toch niet dat het je overkomt dat je het vliegtuig waar je mee mee moet alleen nog maar kunt nakijken. Door het stormachtige weer in Nederland de afgelopen dagen, liep ook onze vlucht reeds VOOR vertrek 1,5 uur vertraging op. Er waren namelijk maar een paar banen beschikbaar. Het geinige was wel dat ze ons al hadden laten boarden, dus we hebben 1,5 uur in een niet vliegend vliegtuig gezeten. Gelukkig zat Arie bij het raam, dus zeker de eerste 1,5 uur had hij een prima uitzicht, hetzij wel iets eenzijdig. We vertrokken vervolgens wel volgens het verlate schema en na een redelijk mooie start hingen we zoals dat zo mooi heet, in de lucht. Na een zit van ruim 9,5 uur (de niet gevlogen zituren meegeteld) zette de piloot het vliegtuig keurig netjes en heel op het vliegveld van Calgary. De douane procedure verliep heel soepel. Voor het eerst liep er een douaneman met een echte speurhond die alle koffers besnuffelde. We weten niet waar hij het best op getraind was, maar zijn grootste vangst was een groot pakket gebakken vis bij een meneer in zijn handbagage ! Dit was schijnbaar toch volgens de regels en niemand werd er ingerekend. We weten niet of de vis in de koffer is gebleven of dat het na dik 9,5 uur ongekoeld in het vliegtuig zelf naar zijn bestemming is gelopen. Enfin onze koffers van de band gepikt en richting Alamo autoverhuur. Daar werden we geconfronteerd met een meneer die ons melde dat de auto die wij hadden gereserveerd niet meer beschikbaar was en het alternatief ook niet zo geweldig ruim zou zijn. Er was voor ons een Ford Explorer gereserveerd en das op zich ruim genoeg, maar de vervanger was dat bij lange na niet (aldus de Alamo man). Voor het luttele bedrag van € 210 euro konden we wel een grotere auto krijgen. Nou dat dachten we dus niet. We gaan zeker niets bijbetalen omdat de door ons gereserveerde auto niet meer beschikbaar is. Wij Nederlanders hebben dan toch zoiets van "dikke doei !" en met een stel van Lonen en een Ots wordt dat vervolgens een doei in hoofdletters. Uiteindelijk kregen we een Ford Edge mee. Een heerlijk ruime wagen waar wij ons de aankomende weken prima in gaan redden. Voorzien van allerlei snufjes. Er zit zelfs airco in de voorstoelen. Dit hebben de heren even uitgetest, maar al gauw werd het systeem uitgeschakeld, op zwart zaad zitten is onprettig, maar blijkbaar op koud zaad zitten ook !!! Na 18 km toeren aangekomen op onze eerste overnachtingsplek en het is prima. Het weer is prachtig zo'n 23 graden. Nog even wat gegeten bij het naburige restaurant, in het zonnetje gezeten op een bankje voor het hotel en nu als een vaatdoekje blog schrijven en dan toch echt naar de Lakenstraat. Morgenochtend vertrekken we richting de Canadese Rockies.

Groeten Arie - Han

Piet en Carolien

Sandra

LieveLien, Piet & ouders , ik wens jullie een geweldig avontuur! ??????

Jos, Sjef, Teuntje, Julian en Chhaya

Heel veel plezier daar!!

karin

heel veel plezier samen en geniet :) wij gaan mee genieten.

Hannes, Anna

Geweldig dat jullie weer in de lucht zijn ,kunnen we weer genieten van jullie verhalen .
Fijne tijd geniet ze