calgary-tot-vancouver.reismee.nl

Campbell River

Hallo allemaal,

Vandaag een behoorlijke reisdag voor de boeg. We moeten eerst vanaf Whistler naar Horseshoe Bay, dan met de Ferry naar Nanaimo. Als we daar aankomen moeten we vanaf Nanaimo nog rijden tot aan Campbell River. De wekkertjes worden vroeg gezet en we zitten op tijd in de auto. We knorren lekker door en arriveren rond tien uur bij de Ferry. Het loopt allemaal heel voorspoedig en we varen rond een uur of elf de haven uit. Het is een overtocht van ongeveer 1 uur en 45 minuten. Het is prachtig weer, maar op de Ferry waai je bijna je sloffen uit. De oversteek is leuk. We voelen alleen de druk wel groter worden, waren we de eerste weken alleen bezig met beren, elken, elands, herten en kleine diertjes.............nu komen daar ook nog eens orka's en walvissen bij. Pffffff, vakantie noemen ze dat. Nou ja misschien hebben we de mazzel dat we een grizzly tegenkomen die een orka aan het oppeuzelen is, dan kunnen we de laatste dagen gewoon slapen in de auto ! We hebben vandaag op de kop af 4300 kilometer afgelegd en daar komen nog wel wat kilometers bij. Vancouver Island is heel toeristisch en druk. We kijken onze ogen uit. Er staan heel veel motels. hotels en restaurants. We rijden al een poosje als Han de internet informatie in twijfel trekt of hier wel beren zijn. We verzekeren haar dat het wel het geval is, maar echt overtuigd lijkt ze niet. We komen aan bij ons hotel en zetten onze spullen in de kamer. We hebben een gezamelijke kamer met keuken en kamer en afzonderlijke slaapkamers met badkamers. Lekker ruim. Het wordt voor Piet en Carolien nog een crime om een bed uit te kiezen vannacht........er staan boven maar drie twee persoonsbedden. Han en Arie hebben deze problemen niet, die hebben maar 1 bed. In de hele hotelkamer staan maar 4 tv's. De een noemt dat ruim voldoende, de ander overdreven. We gaan er nog even met de auto op uit, want morgenochtend moeten we ook weer op tijd op pad. We pakken een zijweg van de snelweg op weg naar de Elk Falls Supsension Bridge. Een ijzeren hangbrug over een groot ravijn heen. Dat willen wij wel zien. We komen er aan en gaan op pad. Helaas moeten Arie en Han afhaken na een heel eind lopen. Piet en Carolien lopen door. Bij de brug aangekomen nemen we wat foto's en uiteraard testen we de stevigheid van de brug. Die zit prima in elkaar. Allemaal weer terug bij de auto, besluiten we nog even verder de weg te volgen. En dan wordt Han haar twijfel over beren teniet gedaan. Vlak voor onze auto steekt beer nummer 27 de weg over. Het is een groot en indrukwekkend exemplaar. Het dier heeft haast want het blijft niet op ons wachten en is zo tussen het struikgewas verdwenen. Heel blij zijn we met dit kadootje aan het einde van de dag, maar het is ook vervelend, want nu ligt onze lat toch weer wat hoger.............als je er al 27 hebt gezien wil je immers toch de 30 aantikken ! Of de beren hieraan mee gaan werken is nog maar de vraag. We zoeken een restaurant aan zee op en eten hier werkelijk heerlijk. Onze eerste indruk van Vancouver Island is dat het druk maar leuk is. Morgen gaan we naar een beduidend rustiger deel. We zijn benieuwd. Maar zometeen eerst maar weer eens even onze accu's op de lader. Tot morgen.

Arie - Han

Piet - Carolien

Nico

Alvast een goed begin in Vancouver, ben benieuwd wat morgen gaat brengen..