calgary-tot-vancouver.reismee.nl

Whistler

Hallo allemaal,

Vandaag onze laatste dag in Whistler en omgeving en ook onze laatste dag op het vaste land. Morgen vertrekken we naar Vancouver Island en moeten we met de Ferry over. We ontbijten lekker laat en besluiten dan om op pad te gaan. We gaan richting de Alexander Falls. Omdat we niet goed opletten in de auto belanden we op een spannend weggetje. Het is onverhard en we zitten te hobbelen in de auto. Piet stuurt de auto keurig door verschillende kuilen en watertjes. Gelukkig is het een vier wiel aangedreven auto, dus hij redt het met gemak. Toch is het wel een spannend pad. We klimmen hoger en hoger en uiteindelijk kunnen we door de sneeuw en ijs die op de weg ligt niet verder. Althans het kan wel, maar we nemen geen risico. Op de terugweg passeren we een bordje met de aanduiding van een meer, hoe toevallig "Loon Lake". Omdat het pad hier naar toe ook onverhard is, besluiten we er niet heen te rijden. We hebben Loon genoeg in de auto......Weer terug op de verharde weg vinden we het juiste pad, naar de waterval. We arriveren en zien een schitterende waterval. Weer terug in de auto gaan we richting de Brandywine Falls. We vinden het jammer dat we ondanks de vele borden met aanduiding dat er veel beren zitten, we geen beer hebben gezien. De weg leent zich er uitstekend voor. Mooie brede bermen met veel groen. Maar geen beer die er trek in heeft zich te laten zien. Of toch wel.........ja hoor beer 26 loopt links van de auto in de berm. Uiteraard stoppen we om foto's te nemen. Nieuwsgierig kijkt de beer ons aan als we de weg zijn overgestoken. Hij stoort zich niet aan ons en gaat verder met zijn ding doen. Dan krijgen andere automobilisten neus van onze spotting en ook zij stoppen. Een auto rijdt voorbij en de chauffeur lijkt zich ineens te realiseren dat er misschien wat te zien is. Ze openen de deuren van de auto, waar harde muziek uit komt. De beer richt zich op, schrikt en hop weg is ie. Gelukkig hebben wij even van het dier kunnen genieten. Aangekomen bij de Brandywine Falls zien we na een kleine wandeling een prachtige waterval en een schitterend uitzicht op Daisy Lake. We hangen even rond en gaan retour naar de auto. Het is een mooie dag, maar de bergtoppen zijn gehuld in mist en bewolking. We besluiten de Peek to Peek Gondela niet te doen. De uitzichten schijnen fenomenaal te zijn, maar met mist en bewolking lijkt het ons zonde geld. We gaan heerlijk uit eten en kopen brood voor morgen. Dat wordt een lange dag. We vertrekken morgen om 8 uur, waarna het een kleine twee uur naar de ferry rijden zal zijn. Hoe snel we over kunnen en hoe lang dat duurt weten we niet, maar op Vancouver Island moeten we ook nog een 3 uur rijden. Nog even ontspannen en morgen weer erop uit. We hopen dat Vancouver inderdaad zo mooi is als dat iedereen er over praat en schrijft. Dan sluiten we onze vakantie op een mooie plek af. Morgen gaan we het zien, we houden U op de hoogte.

Arie - Han

Piet - Carolien

Bert en Miran

een korte vraag...........wanneer komen de verhalen gebundeld uit???

Nico

Natuurlijk is er een Loon Lake, net als het graafschap Loon in Limburg, het dorpje Loon in Drenthe en natuurlijk de Loon(ey) Tunes op tv..

Jan Mooij

Heerlijke dag gehad, mooi weer lekkere wind en een steengoede stuurman die lang niet gezeild had maar niets was vergeten.
Wat hebben jullie een prachtige zoon/kleinzoon.
liefs Jan
p.s. wat schrijf jij verrukkelijk stukken