calgary-tot-vancouver.reismee.nl

Clearwater

Hallo allemaal,

Vandaag geen grote avonturen. We zijn onze dag begonnen in het restaurant van het prachtige resort. Na heerlijk zo de dag te zijn begonnen, gaan we erop uit. We gaan vandaag boodschappen doen om lekker vanavond zelf te koken. Bij aankomst op het park deelde de receptioniste ons mee dat er zo nu en dan beren op het resort waren. Misschien een keer in de week. We gaan er dan ook vanuit dat we hier geen beer gaan zien. Hoe groot is die kans, als er 1 keer per week een beer door iemand op het park wordt gezien. We stappen in de auto en rijden richting de uitgang van het park. En wat steekt er over......juist een beer. We proberen hem nog te spotten, maar het gewas is te dicht. Jammer, maar ook weer bijzonder dat we er toch een zien op het park notabene ! We halen aardappelen, spinazie en gehakt. Dat wordt genieten vanavond. Na het winkelen rijden we door naar Wells Gray Provincial Park. Dat begint vlak bij de supermarkt, dus makkie. We bezoeken de Spahats Falls. Prachtige hoge waterval die uit een gat in de Canyon valt. De Canyons zijn ontstaan door een lava stroom. We wandelen er wat rond en gaan weer op pad. Als we op pad zijn naar de volgende waterval besluiten we om om te draaien en de rest van de middag te genieten op het resort en van het heerlijke huisje. Even een rustpuntje inlassen. We keren de auto en knorren terug. En ja hoor voor de auto steekt weer een beer over. We zijn de tel kwijt hoeveel beren we nu al wel gezien hebben. We gaan terug tellen en komen op 23 stuks. Best goeie score met nog even voor de boeg. We brengen de rest van de middag door met puzzelen, lezen en koken. We genieten van ons onvervalste Hollandse avondeten. We willen na het eten nog even bij het schitterende meer kijken, maar regen doet ons van plannen veranderen. We rijden het resort af en gaan op weg. Helaas geen wild, wel prachtige watertjes en een volgens Han wel heel spannende weg. Morgen gaan we op weg naar Kamloops, waar we 1 nacht zullen verblijven. Ondanks het rustige dagje, zijn we toch wel moe. Tot morgen.